We geven je graag een aantal antwoorden op vragen die ons regelmatig worden gesteld
Je hebt een idee maar weet niet waar je moet beginnen? Geen zorgen we maken van jouw idee een verpletterend podcast concept!
Een sterke podcast voldoet aan een goed onderwerp met een duidelijke niche. Op deze manier weten mensen waarom en waarvoor ze naar je podcast kunnen gaan luisteren.
Een podcast moet leuk en spontaan zijn, het liefst met een beetje go with the flow vibes. Op deze manier vinden mensen het leuker om naar een podcast te luisteren. Een gemengde vorm van dynamiek, enthousiasme en kennisdeling kan nog wel eens voor een succesvolle podcast zorgen.
Het doel van een podcast is op een leuke en dynamische manier via audio of/en beeld je verhaal onder je doelgroep te brengen. Dit kan middels een vooraf bepaald format waarin een reeks of een aantal series worden opgenomen. Podcasts kunnen een geweldige manier zijn om een connectie op te bouwen met je publiek.
Het doel kan verschillen per onderwerp, sommige podcasters willen kennis delen en andere zijn er puur voor de entertainment. Wat je onderwerp ook is, het is belangrijk dit op een boeiende en interessante manier bij je doelgroep te krijgen.
Een gemiddelde podcast duurt tegenwoordig iets korter dan drie kwartier. De meeste podcast luisteraars luisteren 1 tot 3 uur (36%) of 4 tot 6 uur (32%) per week. Podcasts worden vaak onderweg geluisterd of tijdens andere werkzaamheden op de achtergrond. De ideale lengte hangt af van het onderwerp en of er een fijn en interessant gesprek gaande is. Weet wel dat sterke podcasts niet een limiet hebben, als de inhoud maar waardevol is.
Wij kunnen je volledig ontzorgen bij het online plaatsen van je podcast. Zo kunnen wij een visual maken voor je podcast aflevering en zorgen wij dat die netjes op Spotify komt. Daarin stellen we alles netjes in en zorgen we dat je podcast goed gevonden wordt.
Als professionele partner weten we wat er nodig is voor de opname van jouw podcast, we begeleiden je van A tot Z.
Het is mogelijk om de podcast bij jou op locatie op te nemen of bij ons op kantoor. Wij hebben op kantoor een kleine studio setting gemaakt waar op een professionele manier zowel met als zonder video opgenomen kan worden.
Dit is ook mogelijk, wij verzorgen dan de volledige begeleiding en opname + apparatuur. Vervolgens leveren we dit in de juiste formaten bij je aan en kan je zelf aan de slag met de montage.
Er zit altijd standaard bewerking bij de podcast. Mocht je hiervoor niet willen kiezen en zelf de eindmontage willen doorvoeren is dit natuurlijk ook mogelijk, dit wordt dan in mindering gebracht op de factuur.
Het maximaal aantal sprekers dat wij kunnen faciliteren bij de podcast is 4 sprekers.
Door het opzetten van een koptelefoon is er direct feedback betreffende het geluid dat wordt opgenomen. Je kunt direct horen of er geen rare omgevingsgeluiden zijn of dat er iets niet klopt in de audio. Het is ook fijn je stem te horen hoe dit binnen komt bij het mengpaneel, op deze manier zul je zelf goed kunnen bepalen wat de ideale afstand is tot je microfoon.
De basispakketten zijn alleen met audio, de andere pakketten zijn ook met beeld zodat de podcast ook bijvoorbeeld op YouTube geplaatst kan worden.
Het fijne van het maken van een podcast is dat het maken net zo lang duurt als de podcast zelf. Als jouw podcast 15 minuten duurt om op te nemen is dat ook de tijd die het duurt om het op te nemen. De nabewerking neemt uiteraard ook nog de nodige tijd in beslag en zal nog wat extra tijd kosten. Maar over het algemeen is een podcast redelijk snel gemaakt vanuit de opname. Dan hebben we het niet over het concept, strategie en online promotie.
We helpen je graag van de daken schreeuwen dat jij een nieuwe podcast hebt en dat je die zeker niet mag missen.
Het is slim om ervoor te zorgen dat je jouw podcast deelt op een platform waar je doelgroep makkelijk bij kan. Dit kan bijvoorbeeld via de bekende kanalen: Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts. Ook kan je de podcast uiteraard met beeld delen via Youtube en andere social media kanalen.
Dit is volledig gratis via hun eigen platform. Wel is het mogelijk om je podcast betaalde opties mee te geven zodat luisteraars tegen betaling extra content van je podcast kunnen luisteren.
Als je je podcast host op Spotify, verschijnt je podcast automatisch op Spotify. Als je je podcast host via een distributiepartner, kun je eenvoudig je podcast versturen naar Spotify. Je hebt hier verder geen speciaal account voor nodig en zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
Met podcast marketing zet je een podcast in als tool voor je marketingdoelstellingen. Op deze manier kan je weer op een gerichte manier je doelgroep bereiken en laten converteren. Verder kun je huidige klanten er naar toe verwijzen en je kunt er op streamingdiensten op ontdekt worden door nieuwe potentiƫle klanten!
Wij kunnen je volledig ontzorgen bij het online plaatsen van je podcast. Zo kunnen wij een visual maken voor je podcast aflevering en zorgen wij dat die netjes op Spotify komt. Daarin stellen we alles netjes in en zorgen we dat je podcast goed gevonden wordt.
Wij verzorgen volledige online strategieƫn waarbij we jouw podcast onder de aandacht brengen van je ideale doelgroep. Denk hierbij aan social media campagnes, websites en visuals. Hierbij maak je gebruik van de kennis van de aangesloten bedrijven die al jarenlange ervaring hebben op het gebied van online marketing.
Laat je gegevens achter en ons team neemt zo snel mogelijk contact met je op om al je vragen te beantwoorden!
Vijf Werelddelen 165
3071 PS Rotterdam
Website door Pixxels