Spotify lanceert nieuwe Home-ervaring

Spotify vernieuwt zijn startscherm met nieuwe ontdekkingsfeeds voor muziek en podcasts

Spotify heeft vandaag aangekondigd dat het een nieuwe Home-ervaring lanceert met aparte feeds voor “Muziek” en “Podcasts & Shows”. Wanneer Spotify-gebruikers de app starten, zien ze twee feeds bovenaan het beginscherm.

Het bedrijf zegt dat de nieuwe feeds voor Muziek en Podcasts & Shows gebruikers in staat stellen gemakkelijk te scrollen door het soort content waarnaar ze op dat moment op zoek zijn. De nieuwe Home-ervaring wordt momenteel uitgerold naar Android-gebruikers en zal binnenkort ook beschikbaar zijn op iOS.

De Music feed geeft gebruikers snel toegang tot suggesties op basis van hun muzieksmaak. De feed zal ook aanbevelingen voor albums en afspeellijsten bevatten, samen met knoppen die het makkelijk maken om muziek te delen, leuk te vinden en af te spelen. De feed Podcasts & Shows geeft gebruikers toegang tot nieuwe afleveringen van hun favoriete shows en gepersonaliseerde podcastaanbevelingen. Je kunt ook beschrijvingen van afleveringen lezen, opslaan in Je afleveringen en podcasts afspelen.

Met een “X” op de muziek- of podcastfeed kun je de feeds verlaten en terugkeren naar de oorspronkelijke Home-ervaring.

Opmerkelijk is dat de nieuwe feeds de homepage niet volledig overnemen, want je kunt nog steeds teruggaan naar je recent afgespeelde content en topmixen. De nieuwe feeds zijn meer een aanvulling op het huidige Home-scherm, bedoeld om gebruikers een meeslepende manier te geven om nieuwe content te ontdekken.

Spotify home vernieuwd
Image Credits: Spotify

“Spotify’s Home is een go-to plek om nieuwe aanbevelingen te vinden en recente favorieten opnieuw te bezoeken”, aldus het bedrijf in een blogpost. “En met een komende update van Home krijgen gebruikers een toegangspoort tot geweldige content waar ze van zullen houden. De vernieuwde interface maakt de ervaring nog persoonlijker, terwijl gebruikers nog dieper in hun aanbevelingen kunnen duiken.”

Spotify heeft zich tot nu toe gedefinieerd door zijn geavanceerde personalisatie- en aanbevelingstechnologie, dus het is geen verrassing dat het bedrijf nieuwe feeds toevoegt die gericht zijn op gepersonaliseerde muziek en podcasts.

Spotify’s laatste grote Home refresh rolde uit in 2020, toen het bedrijf de manier verbeterde waarop het inhoud op het startscherm organiseerde om het voor gebruikers gemakkelijker te maken om terug te springen of door aanbevelingen te bladeren vanaf de hoofdpagina. De revamp reserveerde ook de bovenste zes plekken onder de dagelijkse groet waar je verder kunt gaan met dingen zoals de podcast die je elke ochtend streamt, je trainingsafspeellijst of het album dat je deze week op zware rotatie hebt geluisterd.

De lancering van de Home-update komt omdat Spotify onlangs aankondigde dat het een aparte Play-knop en een Shuffle-knop bovenaan albums en afspeellijsten zal introduceren om het makkelijker te maken de muziek af te spelen op de manier die jij wilt. Deze aparte knoppen, die alleen beschikbaar zijn voor Premium-gebruikers, vervangen de gecombineerde knop die eerder beschikbaar was en die frustrerend was om te gebruiken

Deel dit artikel

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

Deze tips wil je ook niet missen

Hoe start je met een podcast voor jouw bedrijf? Een stap-voor-stap gids

Wat zijn podcasts?

Beste Nederlandse podcasts

Deze toonaangevende bedrijven gingen je al voor

Jouw podcast zichtbaar maken op social media?
━ We got you!

Op zoek naar een bedrijf dat je volledig van A to Z kan ondersteunen bij het maken van je podcast? Geen zorgen, wij helpen je bij het volledige proces, neem contact op met 1 van onze specialisten.